KONFERENCJA

Dnia 10 września 2014 w Hotelu Marriott w Warszawie odbyła się prezentacja dotycząca targów branży spożywczej A World of Excellence, które umożliwiają przedsiębiorcom prezentowanie swoich produktów w krajach Dalekiego Wschodu i Azji Południowo-Wschodniej. ELTAR ma wyłączność na te targi na obszarze Polski.

Embargo Federacji Rosyjskiej na polskie produkty spożywcze wymusza na naszych eksporterach aktywne poszukiwanie nowych rynków zbytu, stąd też obecność ponad 40 gości reprezentujących czołowych producentów, stowarzyszenia oraz prasę branżową. Obecni również byli przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Prezentację rozpoczęła Pani Elżbieta Tęsna, prezes ELTAR, wprowadzając gości w tematykę spotkania. Następnie głos zabrali przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki. Pani Elżbieta Bodio, zastępca dyrektora Departamentu Promocji i Współpracy Dwustronnej przedstawiła problemy związane z rosyjskim embargiem oraz perspektywy, jakie w tym kontekście stwarzają rynki azjatyckie. Pan Tomasz Salomon, zastępca dyrektora Departamentu Instrumentów Wsparcia przedstawił działania promocyjne, za pomocą których Ministerstwo zamierza wspierać polskich eksporterów produktów spożywczych. Następnie Pan Martyn Cox z Allworld Exhibitions pokrótce scharakteryzował każdą z imprez organizowanych w następujących krajach: Birma, Chiny, Hong Kong, Indonezja, Korea Południowa, Malezja, Singapur, Tajlandia i Wietnam,. Niezwykle interesujące było wystąpienie Pana Bogdana Góralczyka, profesora Centrum Europejskiego UW oraz byłego ambasadora RP w Birmie, Tajlandii i na Filipinach, przedstawiające rynki, które uważa za najciekawsze dla polskich przedsiębiorców. Pan profesor, jako praktyk, stwierdził, że cały ten obszar, większy powierzchniowo od Europy, stanowi doskonałą perspektywę dla zbytu produktów. W jego opinii szczególną uwagę należy zwrócić na Chiny, Wietnam oraz Birmę.

Uważamy, że zorganizowana przez ELTAR prezentacja będzie impulsem dla branży spożywczej, by ta potraktowała rynki azjatyckie jako realny kierunek swojej ekspansji i poszła za przykładem polskich przedsiębiorców, którzy już tam działają i to z sukcesami.

[Not a valid template]